Pengendali Utama Blog Keluarga Bahagia

Pasir Gudang, Johor, Malaysia

Informasi KB

SELAMAT DATANG. UNTUK MENDAPATKAN PAPARAN YANG LEBIH BERMUTU, BLOG INI SESUAI DILAYARI MENGGUNAKAN MOZILLA FIREFOX DAN JIKA TERDAPAT KESULITAN, SILA MAKLUMKAN KEPADA KAMI. HARAP MAKLUM.

Info Solat KB

~Ruangan Chit-chat @ KB~

Adakah anda bersetuju, Matematik dan sains diajar dalam Bahasa Inggeris?

Aktiviti Memancing

Khamis, November 20 5 Komentar

Pic nie disnapp sekitar pukul 6.30 am.... ikan takde....

Semalam (Rabu).. saya bersama Muhammad Hilman (anak sulungku)... telah pergi memancing ikan di atas rakit di Rakit Salleh, Sungai Layang... Jaraknya lebih kurang 15 km dari rumahku.. Kami bertolak dari rumah dalam pukul 9.00 malam selepas solat isyak..Cuaca pada ketika kami keluar dari rumah.. hujan renyai-renyai...

Sebenarnya dah agak lama aku tak pergi memancing... lebih kurang 6 bulan ku rasa tali tangsi joran-joranku tak merasa air laut atau air sungai... So... time cuti sekolah nielah aku cuba ambil2
kesempatan untuk pergi memancing... hehehehe...hilangkan giann.. dapat ikan atau tidakbelakang cerita...

Memang nasib tidak menyebelahiku malam nie.... keadaan cuaca yang sekejap-kejap hujan seakan-akan memberi petanda yang ikan takkan menjamah umpan-umpan di joranku... Sejuk sungguh malam nie... Bila ikan tidak sudi merentap umpan di joran.... akupun apalagi... hehehehehe.... buat taik mata la... tapi sedia maklumla.... tidur di atas para-para atau pelantar di atas rakit... manalah selesa...

Jika dibandingkan aku dan anakku.... anakkulah yang lebih banyak bersengkang mata memancing pada malam itu.... aku sekitar pukul 3.00 pagi hingga ke Subuh memang dah surrender dah.... Untuk makluman anda terdapat seramai 10 orang yang memancing di atas rakit tersebut pada malam itu. Tepat pukul 7.00 pagi (Khamis).. akupun bergerak balik...

Salah satu pulau yang berdekatan dengan tempat kami memancing...

Antara kemudahan yang disediakan di atas rakit tersebut...

Biasanya... kalau malam minggu dan cuti umum... ramai kaki-kaki pancing memancing di Rakit Salleh nie..

Nie.. dia hero tido tak sampai 2 jam... gare2 leka memancing...

Keluarga Bahagia

5 Komentar: to “ Aktiviti Memancing so far...