Pengendali Utama Blog Keluarga Bahagia

Pasir Gudang, Johor, Malaysia

Informasi KB

SELAMAT DATANG. UNTUK MENDAPATKAN PAPARAN YANG LEBIH BERMUTU, BLOG INI SESUAI DILAYARI MENGGUNAKAN MOZILLA FIREFOX DAN JIKA TERDAPAT KESULITAN, SILA MAKLUMKAN KEPADA KAMI. HARAP MAKLUM.

Info Solat KB

~Ruangan Chit-chat @ KB~

Adakah anda bersetuju, Matematik dan sains diajar dalam Bahasa Inggeris?

Part 1: Program Tunas Pendidikan Pencegahan Dadah

Selasa, Oktober 28 0 Komentar

Salam...

Buat pengetahuan rakan-rakan dan pengunjung blog Keluarga Bahagia, bermula 28 - 30 Oktober yang lalu saya berpeluang membawa murid sekolah seramai 4 orang ke Program Tunas Pendidikan Pencegahan Dadah.

Program tersebut diadakan di Kem Denai Alam, SK Seri Bukit Batu, Muar. Kami bertolak dari Pasir Gudang dalam pukul 11.45 pagi. Perjalanan ke Muar sejauh 250 km. Aku telah mengambil keputusan untuk tidak melalui lebuh raya utara - selatan. Pekan Nanas menjadi destinasi pilihanku untuk berhenti rehat untuk makan dan solat zohor.Sedang kami menikmati makan tengahari... satu kemalangan jalanraya telah berlaku berhampiran dengan tempat makan kami.



Aku bernasib baik... apa tidaknya, kemalangan tersebut betul-betul berlaku berdekatan dengan keretaku... mujurlah kenderaan yang terlibat itu tidak terbabas.... kalau tidak.... minta dijauhkanlah... Tepat jam 1.40 petang aku meneruskan perjalanan ke Muar yang akan melalui daerah Pontian, Batu Pahat dan Muar. Alhamdulillah tepat jam 4.45 petang aku sampai ke destinasi yang ditujui.... Untuk berkongsi pengalaman sepanjang program tersebut ... perhatikanlah slide bergambar di part2....

Keluarga Bahagia