Pengendali Utama Blog Keluarga Bahagia

Pasir Gudang, Johor, Malaysia

Informasi KB

SELAMAT DATANG. UNTUK MENDAPATKAN PAPARAN YANG LEBIH BERMUTU, BLOG INI SESUAI DILAYARI MENGGUNAKAN MOZILLA FIREFOX DAN JIKA TERDAPAT KESULITAN, SILA MAKLUMKAN KEPADA KAMI. HARAP MAKLUM.

Info Solat KB

~Ruangan Chit-chat @ KB~

Adakah anda bersetuju, Matematik dan sains diajar dalam Bahasa Inggeris?

Aku Jadi Tukang Paip

Ahad, Oktober 19 2 Komentar

Salam... buat semua pengunjung Blog Keluarga Bahagia. Sihat tak hari nie? Moga perkataan sihat itu sentiasa menemani anda di setiap masa. Kalau tak sihat.... pergilah jumpa doktor yea... Oklah, pagi nie kerja luar aku ialah jadi tukang paip atau plumber. Kekadang aku diberi kepercayaan oleh rakan-rakan untuk memasang dan membetulkan barangan elektrik... Aku bukanlah mahir sangat, sekadar tahu sikit-sikit jerr..

Berbalik pada cerita paip nie... aku ditemani anak iaitu Mohammmad Haikal(6 tahun) telah sampai di rumah salah seorang guru di sekolahku. Sampai saje di rumahnya dalam pukul 10.00 pagi, akupun meninjau kerosakan paip yang dialami. Ade 2 kepala paip yang perlu ditukar dan satu paip yang perlu dibersihkan kerana banyak 'taik-taik' air yang tersumbat dalam saluran pili tersebut.

Setelah meninjau kerosakan akupun pergi membeli barang-barang yang diperlukan di sebuah kedai hardware di Kg. Pasir Puteh. Alhamdulillah, aku mengambil masa 40 minit menukar kepala paip yang lama dengan yang baru. Hah.. yang aku nak bagitau kepada anda semua ialah... semua gambar-gambar yang ditayangkan di atas telah diambil oleh anak aku, Muhammad Haikal. Hehehe.. seronok dia dapat ambil gambar guna handphoneku iaitu Nokia N70...

Keluarga Bahagia

2 Komentar: to “ Aku Jadi Tukang Paip so far...